سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی دوربین مداربسته / اخبار / تجهیزات حفاظتی

تکنولوژی POC – امکان عبور برق برای دوربین مدار بسته از طریق همان

    نظر

امکان عبور برق برای دوربین مدار بسته از طریق همان کابل کواکسیال در رقابت با POE

یکی از بزرگترین و مهم ترین امکانات سیستم های تحت شبکه امکان استفاده از کابل شبکه برای عبور جریان برق یا همان POE می باشد. اما تاکنون این موضوع در سیستم های آنالوگ و آنالوگ HD غیر ممکن بوده است.

طبق خبرهایی که از چین به گوش می رسد، شرکت هایک ویژن (Hikvision) که برند شناخته شده و محبوب دوربین های مدار بسته می باشد، اعلام کرده است که در حال کار کردن روی سیستم POC هستند که بتوانند این امکان را پشتیبانی کنند. در این میان شرکت Tech Point نیز که خود طراح و توسعه دهنده تکنولوژی TVI است نیز اعلام کرده است که در حال طراحی و بررسی به صورت بنیادی و اساسی درباره سیستم های POC می باشد.

 

 

hikvision   بیشتر بخوانید:   هایک ویژن  دوربین مداربسته آنالوگ

 

poctext2

 

 

 

مزیت های POC:

 

  • در این سیستم که فقط در آنالوگ HD استفاده خواهد شد دیگر نیازی به کشیدن کابل برق به شکل مجزا نبوده و کار سیم کشی دوربین را با همان تک رشته RG59 بسیار ساده تر خواهد کرد. همچنین نسل کابل های ترکیبی و زوجی (بغل برق دار) نیز از بین خواهد رفت.

  • در این سیستم آداپتور مرکزی و یا آداپتور تکی دیگر جایی نخواهد داشت و علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه، سهولت بسیار زیادی در نصب را به همراه خواهد داشت و کل برق مورد نیاز دوربین ها فقط از دستگاه رکورد POC تامین خواهد شد.

 

 پکیج دوربین مداربسته  نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته 

 

سخن آخر :

 

بطور کلی باید گفت در صورت رایج شدن این سیستم و راهیابی آن به بازار ایران، انتظار می رود شاهد استقبال چشمگیری در این زمینه باشیم.

 

البته قیمت آن نیز باید مناسب باشد. ولی به شکل کلی می توان گفت این تکنولوژی یعنی POC قدم بزرگی در جهت پیشرفت و رقابت با سیستم های IP و تحت شبکه خواهد بود.