سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی دوربین مداربسته / اخبار / تجهیزات حفاظتی

دلایل استفاده از پرژکتورهای مادون قرمز

    نظر

همانطور که همه شما دوستان گرامی میدانید نور، عامل بسیار مهمی در کیفیت تصاویر دوربین مداربسته می باشد ، همچنین در تاریکی مطلق با استفاده از اشعه مادون قرمز عمل تصویربرداری انجام میشود که دارای مزایا و محدودیت هایی نیز هست.
در بعضی از موارد مصرف کنندگان برای تامین نور مورد نیاز از پرژکتورهای معمولی و یا لامپ معمولی کمک میگیرند.
اما استفاده از نور های آفتابی شکل مشکلاتی در تصاویر ایجاد خواهد کرد ، در واقع نور نامناسب در جای نامناسب قرار خواهد گرفت.

 

led-illu1      cb8724-f3678701-desc-sale-cctv-hd-ahd-indoor-camera-24-ir-color-1-4-cmos-sensor-720p-1000tvl-security-cameras-with-ir-cut-lens-free-shipping-9

محدودیت ها و مشکلات لامپ های مادرن قرمز روی دوربین مداربسته:

 

وجود لامپ های LED در کنار برد و قطعات دوربین مشکلی است که از دیرباز وجود داشته. هنگامی که این لامپ ها روشن هستند ، بعد از گذشت مدت کوتاهی از خود حرارت منتشر میکنند.
وجود حرارت باعث جذب حشرات و حتی پرندگان در زمان تاریکی و خصوصا فصول سرد سال میشود. همچنین میدانیم که هر برد الکترونیکی بعد از گذشت زمانی مشخص از روشن شدن ، شروع به تولید حرارت میکنند، حالا اگر حرارت لامپ های مادون قرمز هم به گرمای قطعات خود دوربین اضافه شود ، درصد سوختگی قطعات بالارفته و عمر آنها کم میشود.

یکی دیگر از محدودیت های لامپ های IR LED موجود در کنار دوربین ها این است که ممکن است زمانی پیش بیاید که برد مربوط به لامپ های LED دچار سوختگی شود .

طبق آمار های گرفته شده و تجربیات خود ما ، شاهد این بودیم که کمتر کاربری اقدام به تعویض قطعه معیوب دوربین میکند و اگثرا ترجیح میدهند که کل دستگاه دوربین را عوض کنند ، حتی دیده شده بعضی از همکاران بخاطر دریافت سود اینگونه به مشتری گفته اند که دوربین شما تعمیر نمیشود و علاوه بر آن اگر به همین روال قصد استفاده از آن را داشته باشید خود دوربین هم به زودی خواهد سوخت . در نهایت مشتری از همه جا بی خبر هم ناچار به خرید دوربین جدید خواهد شد .

 

حالا حتما این سوال برایتان پیش می آید که چرا ما چنین ادعایی میکنیم و اگر صحیح است چه دوربین و سیستمی را باید جایگزین آن کنیم .؟؟!

 

در پاسخ قسمت اول سوال باید بگوییم که این ادعا و کلیه مطالبی که در این مجله تخصصی منتشر میشود بر اساس تجربه و آزمایشات تیم فنی ما میباشد ، اما توجه داشته باشید که دوربین هایی که با برند های معروف و قطعات اولیه مرغوب ساخته میشوند خیلی کمتر و به ندرت دچار مشکلات فوق خواهند بود ، از این رو ، سمت صحبت ما بیشتر به دوربین های نامرغوب و ارزان قیمت چینی معطوف میشود.
در پاسخ قسمت دوم سوال هم باید بگوییم اگر دنبال دوربینی با طول عمر بالا و همچنین دید در شب مناسب هستید سعی کنید از خرید دوربین های چینی و ارزان قیمت جداً خودداری کنید و اگر تمایل به استفاده از دوربین های لامپ دار ( لامپ IR LED ) دارید سعی کنید از برند های معتبر استفاده کنید، همچنین راه حل بهتر و معقول تر این است که میتوانید از دوربین های صنعتی با کاور استفاده کنید و در کنار آن پرژکتور IR نصب کنید .

 

از مزیت های نصب پرژکتور IR میتوان به تنظیم زاویه تابش نور اشاره کرد و همچنین میتوان با تهیه پرژکتور های بزرگتر با برد بالاتر دامنه انتشار نور و دید دوربین را در تاریکی افزایش داد و در مواقع سوختگی دیگر کاری به دوربین نخواهیم داشت و فقط خود پرژکتور را تعمیر یا تعویض میکنیم .


1.      دوربین مداربسته چیست؟

2.      تجهیزات دوربین مداربسته

3.      انواع دوربین مدار بسته

4.      بهترین دوربین مدار بسته

5.      دوربین مداربسته

6.      قیمت دوربین مداربسته

7.      خرید دوربین مداربسته

8.      دوربین مدار بسته

9.      قیمت دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته