سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی دوربین مداربسته / اخبار / تجهیزات حفاظتی

انتقال تصاویر دوربین مداربسته به تلفن همراه / دوربین مداربسته حر

    نظر

انتقال تصاویر دوربین مداربسته به تلفن همراه

 

همزمان با توسعه روز افزون شبکه های کامپیوتری و اینترنت وضعیت برای نظارت و مدیریت تصاویر با دوربین مدار بسته هوشمند پیشرفته تر بسیار فراتر از قبل شده است. قیمت بالای محصولات نظارتی این امکان را برای مجهز کردن خانه ها محیا نمی کرد ولی سامسونگ با ارائه دوربین مداربسته تحت شبکه خانگی هوشمند این توانایی را به ما می دهد تا همزمان تصاویر را با کیفیت (وضوح 640×480 و 30 فریم در ثانیه) در گوشی های موبایل دارای سیستم اندروید و آیفون مشاهده کنیم.
در نمایشگاه CES 2012 نماینده ی آمریکایی شرکت سامسونگ از محصول جدید دوربین مداربسته هوشمند خود رونمایی کرد. از ویژگی های آن می توان به کیفیت 1.3 مگاپیکسلی اشاره کرد که مجهز به WiFi است و توسط آن می توان تصاویر کودکان، سالمندان و حیوانات خانگی خود را مستقیماً از طریق تلفن همراه خود مشاهده کرد.در ضمن نصب و راه اندازی این نوع دوربین مداربسته نسبت به مدل های مشابه خود بسیار ساده و آسان می باشد. با فشار دادن دکمه تعبیه شده روی دوربین مداربسته و دکمه WPS روی روتر ، دوربین مداربسته شروع به فعالیت می کند.
با قرار دادن و تنظیم نمودن این دوربین مداربسته روی میز و یا با نصب آن روی دیوار و با زدن دکمه شروع فعالیت آن، تصاویر گرفته شده بصورت فیلم ضبط می شود حتی در تاریکی هم با وجود LED ها و نمایشگرهای مادون قرمز امکان دریافت تصاویر وجو دارد و در آخر تمامی این فیلمها روی یک حساب شخصی یوتیوب آپلود می شود.
از دیگر دوربین مداربسته های مشابه می توان به مدل IZON اشاره کرد که فقط روی iphone قابل نصب است اشاره کرد ولی دوربین مداربسته سامسونگ بخاطر نصب و استفاده آسان آن نسبت به رقیب خود در رده بالاتری قرار دارد.

 


  

قلاده جی پی اس دار        ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی 

دوربین مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته تصویربرداری حرارتی از جدیدترین تجهیزات آتشنشان هاست که ویژگی بارز آن این است که توسط آن می توان تمام اجسام را در دود غلیظ و در میان شعله های آتش دید. توسط این فناوری دید در میان دود و یافتن قربانیان حوادث و نجات آنها بسیار آسان شده است.

در گذشته فقط بخاطر اشتعال مواد کربنی و سوختن آنها دود بوجود می آمد ولی امروزه برای توسعه بیشتر لوازم و صنایع در خانه هاو اماکن دودی که ایجاد می شود، باعث خطر انفجار یا بروز مواد سمی می گردد. در کلیه آتش سوزی ها به علت درجه حرارت بسیار بالا ،رطوبت، امکان فروریختن ساختمان، فرسودگی و فشار وارد شده بر ساختمان همگی موجب میشوند تا کار آتشنشان ها و مسئولیت آنها بسیار خطیر و طاقت فرسا شود. امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ها و فناوری های جدید، سهولت کار آتشنشان ها بسیار بیشتر گردیده است.

دوربین مداربسته تصویربرداری حرارتی

همانطور که توضیح داده شد این دوربین مداربسته امکان دید در دود را به میزان قابل توجهی افزایش داده که در این مقاله به ویژگی های مهم آن اشاره می کنیم:

ارزیابی به موقع و سریع آتش سوزی و بررسی علت اینکه شعله های آتش از کدام سمت و سو در حال نشعت گرفتن است کمک می کند تا امکان برق گرفتگی و ریزش ساختمان به حداقل برسد.
دروبین مداربسته تصویربرداری حرارتی باعث کشف چاله ها و فرو ریختگی های ساختمان حین آتش سوزی و تشخیص قربانیان در میان شعله های دود و نجات سریع آنها می شود.
در این صورت برای خاموش کردن آتش ، با تشخیص درست می توان آب را در محدوده خاص ریخت تا از بیهوده ریختن آب و همچنین خساراتی که می تواند به بار بیاورد جلوگیری شود.
نواحی پنهان شده پشت دیوارها و پارتیشن ها و دیوارهای کاذب را نیز می توان به آسانی توسط این دوربین مداربسته شناسایی و برای پاکسازی آنها وارد عمل شد.
علی رغم دانستن تمام این ویژگی ها باید نحوه کار این نوع دوربین مداربسته را بدانیم. دوربین مداربسته حرارتی ابتدا دمای اجسام و دوربین مداربسته تصویربرداری حرارتی تشعشعات مادون قرمز را تشخیص داده و اندازه گیری می کند.سپس اجسام داغتر را به رنگ سفید و خنک تررا به رنگ سیاه نمایش می دهد.در مورد اجسام داغ و اشعه مادون قرمز حاصل شده از آنها باید دانست که این تشعشعات بدون مشکل از متراکمترین حجم دود عبور میکند و دود هیچ تاثیری بر روی آن ندارد. این دوربین مداربسته حتی در تجهیزات نظامی برای دید در شب و نظارت بسیار کاربردی هستند.نقطه حساس و کلیدی این دوربین مداربسته سنسور و یا آشکارساز مادون قرمز آنهاست که هر چه با کیفیتتر باشد آن دوربین مداربسته بهتر کار می کند.مزیت این دوربین مداربسته به نوع قدیمی آنها این است که نسخه اولیه آنها دارای سنسورهای گرمایی بزرگ و همچنین بسیار شکننده بودند. این نوع دوربین مداربسته ها حتی در شرایط دمای معتدل آتش نیز بسیار حساس بودند و در مقابل حرارت و شعله مستقیم آتش خراب میشدند. شاتر موجود در این دوربین مداربسته ها که در دماهای بالا از دوربین مداربسته محافظت می کرد باعث می شد تا در دمای 200 درجه سانتیگراد دیگر امکان تصویربرداری نباشد.

توسعه و گسترش دوربین مداربسته حرارتی

در نوع جدید و توسعه یافته این دوربین مداربسته یکسری ویژگی ها دارای وضعیت مناسب تری نسبت به قبل شده اند؛ مثلا وزن و ابعاد نوع جدید آنها کاهش یافته و تصاویر با کیفیت بهتر ارائه می شود، اندازه گیری دما و تشخیص اینکه هر جسمی با چه رنگی تصویرسازی شود نیز بهبود یافته است. با استفاده از این دوربین ها آتشنشان ها قادر خواهند بود تا به سادگی و با سرعت بالا محل اصلی و مرکز آتش را شناسایی کنند.

سوءتفاهمات به وجود آمده

باید در مورد چشم انداز کار با دوربین مداربسته تصویربرداری حرارتی چند نکته مهم را در نظر گرفت از مهمترین  آنها این است دوربین مداربسته حرارتی دستگاه های جادویی نیستند. نباید انتظار داشت که این دوربین مداربسته از پشت دیوارهای آجری قدیمی و یا ده متر زیر آوار توانایی تشخیص را داشته باشند. نیاز به اطلاعات اولیه در مورد حرارت و مکان مورد نظر برای فعالیت این دوربین مداربسته ها الزامی است. استفاده از دوربین مداربسته تصویربرداری حرارتی در شرایطی خاص مثل زلزله بسیار کمک کننده خواهد بود. در ضمن امکان دیدن سمت دیگر شیشه و یا آب امکان پذیر نیست چون انرژی گرمایی به علت بازتابی که دارد از شیشه و آب عبور نمی کند. به هرحال، استفاده از دوربین مداربسته های تصویربرداری حرارتی در کاربردهای غیر حریقی نیز همچنان در حال افزایش است.از این دوربین مداربسته ها حتی برای دید در شب در تصادفات جاده ای نیز می توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : دوربین مداربسته شیراز   نصب ردیاب خودرو   دوربین مداربسته مخفی    دوربین مداربسته اصفهان